Критерії оцінювання
Рівень
|
Бали
|
Характеристика складених учнями
діалогів
|
Початковий
(Бали цього рівня одержують учні, успіхи яких у самостійному складанні діалогу поки що незначні)
|
1
|
В учня виникають значні труднощі у
підтриманні діалогу. Здебільшого він відповідає на
запитання лише «так» чи «ні» або аналогічними уривчастими
реченнями ствердного чи заперечного характеру.
|
2
|
Учень відповідає на елементарні запитання
короткими репліками, що містять недоліки різного
характеру, але сам досягти комунікативної мети не може.
|
|
3
|
Учень бере участь у діалозі за найпростішою за змістом мовленнєвою
ситуацією, може не лише відповідати на
запитання співрозмовника, а й формулювати деякі запитання, припускаючись
помилок різного характеру. Проте комунікативна мета досягається ним лише частково.
|
|
Середній
(Балів цього рівня заслуговують учні, які досягли певних результатів у складанні діалогу за
двома-чотирма показниками з
нескладної теми, але за іншими
критеріями результати поки що незначні)
|
4
|
Учень бере участь у діалозі з нескладної за змістом теми, в
основному досягає мети спілкування, проте репліки його недостатньо вдалі,
оскільки не враховують належним чином
ситуацію спілкування, не відзначаються
послідовністю, доказовістю; трапляється чимало помилок у доборі слів,
побудові речень, їх інтонуванні тощо.
|
5
|
Учень бере участь у діалозі за нескладною за змістом мовленнєвою ситуацією, додержується елементарних правил
поведінки в розмові, загалом досягає комунікативної
мети, проте допускає відхилення від теми, мовлення
його характеризується стереотипністю, недостатньою
різноманітністю і потребує істотної корекції тощо.
|
|
6
|
Учень успішно досягає комунікативної мети в діалозі з нескладної
теми, його репліки загалом є змістовними, відповідають
основним правилам поведінки у розмові, нормам етикету,
проте їм не вистачає самостійності суджень, їх аргументації, новизни,
лаконізму в досягненні комунікативної мети, наявна певна кількість помилок
у мовному оформленні реплік тощо.
|
|
Достатній
(Балів цього рівня заслуговують учні, які самостійно, у цілому вправно за більшістю критеріїв
склали діалог з теми, що містить певну
проблему, продемонстрували належну
культуру спілкування, проте
за деякими з критеріїв (від 2-х до 4-х)
їх мовлення ще містить певні недоліки)
|
7
|
Діалогічне мовлення учня за своїм змістом спрямовується на розв'язання певної проблеми, загалом є змістовним, набирає деяких рис невимушеності; з'являються
елементи особистісної позиції щодо предмета обговорення, правила спілкування
в цілому додержуються, але ще є істотні недоліки (за
4-ма критеріями): невисокий рівень самостійності й аргументованості суджень, можуть траплятися відхилення від теми,
помилки в мовному оформленні
реплік тощо.
|
8
|
Учень загалом
вправно бере участь у діалозі за ситуацією,
що містить певну проблему, досягаючи комунікативної мети, висловлює судження і певною мірою аргументує
їх за допомогою загальновідомих фактів, у діалозі з'являються елементи
оцінних характеристик, узагальнень, що
базуються на використанні прислів'їв і приказок, проте допускаються певні
недоліки за кількома критеріями (3-ма).
|
|
9
|
Учні самостійно складають діалог з проблемної теми, демонструючи загалом достатній рівень вправності й культури мовлення
(чітко висловлюють думки, виявляють вміння сформулювати цікаве запитання,
дати влучну, дотепну відповідь,
здебільшого виявляють толерантність, стриманість, коректність у разі
незгоди з думкою співрозмовника), але в
діалозі є певні недоліки за 2-ма
критеріями, наприклад: нечітко виражається особиста позиція
співбесідників, аргументація не відзначається оригінальністю тощо.
|
|
Високий
(Балів цього рівня заслуговують учні, які
продемонстрували високу культуру спілкування,
переконливо аргументуючи
свої думки з приводу проблемної
теми, даючи можливість висловитися
партнеру по діалогу; змогли зіставити різні погляди
на той самий предмет, навести аргументи «за» і «проти» в їх обговоренні тощо)
|
10
|
Учні складають діалог за проблемною ситуацією, демонструючи належний
рівень мовленнєвої культури, вміння формулювати думки, обґрунтовуючи власну позицію, виявляють готовність уважно і доброзичливо
вислухати співрозмовника, даючи можливість висловитися партнеру по діалогу; додержуються правил мовленнєвого етикету; структура діалогу, мовне
оформлення реплік діалогу звичайно
відповідає нормам, проте за одним
із критеріїв можливі певні недоліки.
|
11
|
Учні складають діалог, самостійно обравши
аспект запропонованої теми (або ж самі визначають
проблему для обговорення), переконливо й оригінально аргументують свою позицію, зіставляють різні погляди
на той самий предмет, розуміючи при цьому можливість інших підходів до обговорюваної проблеми,
виявляють повагу до думки іншого; структура діалогу, мовне оформлення
реплік діалогу відповідає нормам.
|
|
12
|
Учні складають глибокий за змістом і досконалий за формою діалог,
самостійно обравши аспект запропонованої
теми (або ж самі визначають проблему для обговорення), демонструючи вміння уважно і доброзичливо вислухати співрозмовника, коротко,
виразно, оригінально сформулювати свою думку, дібрати цікаві, влучні, дотепні, переконливі аргументи на
захист своєї позиції, у тому числі й з власного життєвого досвіду,
зіставити різні погляди на той самий предмет; здатні змінити свою думку в
разі незаперечних аргументів іншого;
додержуються правил поведінки і мовленнєвого
етикету в розмові.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий