Українська література ( І курс)

Зміст та дата проведення  тематичних атестацій з предмета

«Українська література»
в групах підготовки інтегрованих професій:
 «Електрогазозварник,електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах»,
«Кухар,кондитер»,
« Машиніст крана, кранівник-стропальник».
.


тем
п\п
Найменування теми
Тема уроку
К-ть
год.
Домашнє завдання
дата,№ групи




І курс, І семестр
І.


1.
Вступ.
Українська література др. пол. ХІХ ст.

Українська література др. пол. ХІХ ст. в контексті розвитку суспільства певного часу.
1





1

Відп.на пит.записані у зошиті.




ІІ.






2.
ЛІТЕРАТУРА 70-90-х років ХІХ ст.




Складні суспільно-політичні умови розвитку. Новий етап національно-визвольного руху.
8




1
Визначити суспільно - політичні умови розвитку літератури.





3.

Іван  Нечуй-Левицький.  

Життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості.


1
Читати повість «Кайдашева сім’я».





4.

«Кайдашева сім’я” – соціально-побутова повість-хроніка.
1
Проаналізувати характери головних героїв.





5.

Колоритні людські характери в повісті «Кайдашева сім’я”.
1
Висловити власну думку про українську ментальність





6.

Панас Мирний. Життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості.

1
Скласти хронологічну таблицю життя.





7.

“Хіба ревуть воли, як ясла повні?”
Перший соціально-психологічний роман в українській літературі, співавторство з І.Біликом.
1
Схарактеризувати образи-персонажів, зокрема Чіпку, простежити еволюцію його поведінки.





8.

Широта представлення народного життя. Типове й екстремальне у долі головного героя роману.
1
Аргументовано висловлювати власну думку про життєвий вибір Чіпки.





9.

Жіночі образи, утвердження народних поглядів на духовне здоров’я  людини.

ТЛ: соціально-психологічний роман.

1
Виконання творчої роботи  за обраною темою.




ІІІ.




10.
Українська драматургія і театр 70–90-х рр. ХІХ ст.





Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що стало «школою життя».
Розвиток драматургії.
17



1




Визначити авторів та основні драматичні твори, написані для професійного українського театру.





11.

Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях. Багатогранність діяльності.

1
Скласти хронологічну таблицю життя.





12.

І.Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія.  Дворянство як міф про краще життя.
1
Читати комедія «Мартин Боруля».





13.

Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі.
Значення творчості І.Карпенка-Карого.
1
Визначити головний конфлікт твору.





14.

Михайло Старицький. Життєвий і творчий шлях.
Багатогранність діяльності письменника.
1
Характеристика образів повісті «Оборона Буші».





15.

Іван Франко. Письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності в українській культурі.

1
Біографію митця,  окреслити основні сфери його багатогранної діяльності.





16.

Франко-перекладач. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної самосвідомості.
1
Відп.на пит.записані у зошиті





17.

Лірика збірки “З вершин і низин”. Загальне уявлення про композицію збірки.
1
Пояснити багатозначність понять “вершини” і “низини” у назві збірки.





18.

Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі (“Сікстинська мадонна”).
1
Аналізувати поезії, вміти визначити і пояснити символіку “Гімну”.





19.

Поетична збірка “Зів’яле листя” : “Безмежнеє поле...”, “Ой ти, дівчино, з горіха зерня”, “Чого являєшся мені...”.  Місце любовної теми у творчості І.Франка.
1
Вивчити напам’ять вірш.





20.

Філософська і громадянська поезія. “Декадент” – поетичне кредо І.Франка.
1
Характеризувати вірш “Декадент”,  власні роздуми про мету і сенс художньої творчості людини.





21.

Поема “Мойсей” – одна з вершин творчості І.Франка.
1
З’ясувати основну сюжетну лінію твору, визначати найнапруженіші фрагменти.





22.

Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті.
1
Розкрити алегоричність образу Мойсея, передати зміст його сумнівів, роздумів і сформулювати резюме цих роздумів.





23.

Проза І.Франка. Ідеї, проблеми прозової творчості. Місце у творчості повісті «Перехресні стежки».
1
Назвати основні прозові твори митця, схарактеризувати їхню тематику.





24.

Роль І.Франка у розвитку драматургії і театру.
(«Украдене щастя»).

1
Підготуватись до написання творчої роботи.





25.

Творча робота про життєве покликання людини.

1
Повторити теорію літератури.





26.

Борис Грінченко. “Каторжна” . Життя і різножанрова творчість. Багатогранність діяльності.
1
Розглянути  зміст оповідання “Каторжна”.




ІV.
27.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
10-х років ХХ ст.




Основні риси українського модернізму (О. Кобилянська, М. Коцюбинський, В. Стефаник, Леся Українка, М. Вороний, В. Винниченко).
5


1

Відп.на пит.записані у зошиті.





28.

Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості письменника.

1
Зазначити основні події життєвого і творчого шляху письменника.





29.

Значення стильового новаторства М.Коцюбинського для української літератури.

1
Схарактеризувати новелістичний твір.





30.

Психологічна новела М.Коцюбинського “Intermezzo” з жанровими ознаками “поезії у прозі”.
1
Визначити проблематику “Intermezzo”, пояснити глибокий психологізм новели.





31.

Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образив новелі М.Коцюбинського “Intermezzo”.
1
Пояснити образи і символи твору, аналізувати образи.





32.

Творча робота.Твір.
1
Дібрати та проаналізувати твори поетів Криворіжжя.




V.
33.
Література рідного краю
Література рідного краю.
1
Дібрати та проаналізувати твори поетів Криворіжжя.





34.

Підсумковий урок за І семестр.
1
Читати програмові твори.




Всього за І курс, І семестр 34 години


І курс, ІІ семестр





35.

Повість М.Коцюбинського “Тіні забутих предків”.
Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю.

Розкрити пантеїзм світобачення героїв.







Фольклорне тло твору “Тіні забутих предків”. Образи й символи твору.

Схарактеризувати мовний колорит повісті.





36.

Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду письменниці.

1
Зазначити основні віхи життєвого і творчого шляху О.Кобилянської. 





37.

“Земля” – психологічне трактування вічних проблем: людини і землі, злочину та кари на українському матеріалі.
1
Читати повість “Земля”.





38.

Модерністська проблема сакрально-містичного зв’язку людини із землею у повісті “Земля”.
1
Визначати основні проблеми твору.





39.

Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства.
1
Схарактеризувати образи-персонажі у їхньому порівнянні.





40.

Глибокий психологізм і символізм твору як новаторство О.Кобилянської.

ТЛ: взаємопроникнення літературних родів.

1
Пояснити композиційно-характеротворчий принцип контрасту.






41.

Василь Стефаник. Життя і творчість. Творча співдружність В.Стефаника з Л.Мартовичем і Марком Черемшиною (“покутська трійця”).

1
Основні віхи життєвого і творчого шляху письменника.





42.

Василь Стефаник. “Камінний хрест” – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору.

ТЛ: експресіонізм.
1
Схарактеризувати образ головного героя Івана Дідуха.





43.

Василь Стефаник. «Камінний хрест» – уособлення долі людини.
1
Відп.на пит.записані у зошиті.





44.

Василь Стефаник. Новела “Новина”, її ідейний зміст, художня майстерність, образ Гриця Летючого.

Скласти хронологічну таблицю життя Л. Українки.





45.

Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. Роль родини, культурного оточення і самоосвіти у формуванні світобачення письменниці.
1
Основні віхи життєвого і творчого шляху письменниці.





46.

Збірка поезій «На крилах пісень», основні цикли поезій.
1
Розкрити основні теми і мотиви віршів, схарактеризувати композиційні й ритмомелодичні особливості.





47.

Леся Українка «Contra spem spero!” як світоглядна декларація сильної вольової особистості.
1
Знайти біблійні мотиви і образи у вірші “І ти колись..» боролась, мов Ізраїль...”, пояснити їх.





48.

Громадянська лірика (“І все-таки до тебе думка лине...”). Філософська лірика (“To be or not to be?..”).
1
Відп.на пит. записані у зошиті.





49.

Пейзажна та інтимна лірика Лесі Українки.

Вивчити напам’ять вірш.





50.

Драма-феєрія “Лісова пісня”. Фольклорно-міфологічна основа сюжету.
1
Визначити основні проблеми, порушені в “Лісовій пісні.





51.

Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси.
1
Підготувати власне судження про життя і творчість Лесі Українки.






52.

Особливості неоромантизму Лесі Українки.


Відп.на пит.записані у зошиті.





53.

Микола Вороний. Життя і творчість, багатогранна діяльність.

1
Основні віхи життєвого і творчого шляху письменника.





54.

Зміст і художні особливості поезії М.Вороного. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.
1
Характеризувати тематику і проблематику віршів М.Вороного, визначати їхні жанрові і ритмомелодичні особливості.





55.

Вірш “Іванові Франкові”, заклик рівнятися на модерністські течії в новій літературі.

Розкрити філософський підтекст віршів.





56.

Олександр Олесь. Життя і творчість, світоглядні переконання.
1
Скласти хронологічну таблицю життя.





57.

Неоромантичні, символістські тенденції у творчості  Олександра Олеся.
1
Визначити провідні мотиви поезій.





58.

Символізм драматичного етюду  “По дорозі в Казку” Олександра Олеся.  

ТЛ: драматичний етюд.

1
Вивчити напам’ять: одну з поезій (на вибір).






59.

Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокою дійсністю. Спорідненість твору О.Олеся із філософською поемою І. Франка “Мойсей”.

З’ясувати основну сюжетну лінію твору, визначати найнапруженіші фрагменти.





60.

Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадська і політична діяльність.
Прозові і драматичні твори.
1
Скласти хронологічну таблицю життя.





61.

Володимир Винниченко.  Ідейно-стильові особливості збірки “Краса і сила”.
1
Відп.на пит.записані у зошиті.





62.

Перший український науково-фантастичний роман “Сонячна машина” В. Винни-ченка.
1
Означити місце В.Винниченка в українській та світовій літературі.





63.

Популярність Винниченка - драматурга на світовій сцені. Новела “Момент”.
1
Розкрити філософський підтекст новели.





64.

Творча робота
1
Повторити вивчений матеріал.




VІ.
65.
Письменники кінця XIX – початку XX ст. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр.


Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури.

1

Зазначити історичні та суспільні умови розвитку літератури в ХХ ст.





66.

Павло Тичина. Найбільший модерніст 20-х років.

1
Розповідати  про трагізм творчої долі П.Тичини.





67.

Феномен “кларнетизму” Павла Тичини           (зб. «Сонячні кларнети»)..
1
Вивчити напам’ять: “Арфами, арфами...”, “О панно Інно...”





68.

Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років. Михайль Семенко.
1
Пояснити розуміння термінів “авангард”, “футуризм”, «деструкція».





69.

Група київських “неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша.
1
Скласти хронологічну таблицю життя М. Рильського, М. Зерова.





70.

Євген Плужник - провідний поеті  «розстріляного відродження”.
1
Скласти хронологічну таблицю життя.





71.

Жанрово-стильове розмаїття. Нові теми, проблеми української прози 20-х років, її представників. 
1
Аналізувати вірші, виділяти основні мотиви, настрої.





72.

Життєвий і творчий шлях Миколи Хвильового. Романтичність світобачення.
1
Скласти хронологічну таблицю життя.





73.

Тематичне і стильове розмаїття М.Хвильового.
“Я (Романтика)” - новела про добро і зло.
1
Визначати жанр твору, відрізняти реальне і уявне в ньому.





74.

Григорій Косинка - трагічна доля митця.
1
Скласти хронологічну таблицю життя.





75.

Змалювання строкатої картини життя крізь призму долі й душі людини в творах Г. Косинки.
1
Читати новелу «В житах».





76.

Г.Косинка “В житах” - зупинена  мить, пошуки порушеної гармонії.
1
Дібрати твори  поетів Криворіжжя.




VІІ.
77.
Література рідного краю
Література рідного краю
1
Підготуватись до творчої роботи.





78.

Творча робота.
1
Підготувати творче завдання.





79.

Творча робота.
1
Повторити вивчений матеріал.





80.

Підсумковий урок  за ІІ семестр.
1
Читати програмові твори.




Всього за І курс, ІІ семестр 80 годин

Комментариев нет:

Отправить комментарий