Контрольний блок ( І курс українська література)

Критерії оцінювання 

 виразного читання напам’ять художніх творів

Рівні навчальних досягнень
Критерії оцінювання
Початковий
1
Учень монотонно читає напам’ять лише окремі фрази художнього тексту.
2
Учень невиразно читає напам’ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.
3
Учень читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.
Середній
1
При читанні напам’ять твору учень допускає значну кількість помилок різного характеру.
2
Учень читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями, порушенням правил техніки мовлення.
3
Учень читає напам’ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.
Достатній
1
При читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.
2
Вивчений напам’ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами.
3
Учень виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.
Високий
1
Учень виразно, без помилок та неточностей, декламує твір напам’ять.
2
Вивчений напам’ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.
3
Читання напам’ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати і висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.


Види контрольних робіт із розвитку мовлення:

·         складання оповідання (казки) за прислів’ям;
·         добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею  твору;
·         введення власних описів в інтер’єр, портрет, пейзаж у вже існуючому творі;
·         усний переказ оповідання, епізоду твору;
·         твір-характеристика персонажа;
·         написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом;
·         написання вітального слова на честь літературного героя, автора тощо;
·         твір-опис за картиною;
·         складання тез літературно-критичної статті (параграфа підручника);
·         підготовка проекту (з можливим використанням мультимедійних технологій) – індивідуального чи колективного – з метою представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань письменника тощо;
·         складання анкети головного героя, цитатних характеристик, конспекту, рецензії, анотації;
·         написання реферату;
·         ідейно-художній аналіз поетичного чи прозового твору;
·         написання листа авторові улюбленої книжки;
·         інсценізація твору (конкурс на кращу інсценізацію уривка твору) тощо.


Контрольна робота № 1 «Творчість І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного» (тест)

ВАРІАНТ І
Початковий та достатній рівні
1. «Кайдашева сім'я» — це:
а) історичний роман; в) пригодницька повість;
б) соціально-побутова повість; г) соціально-філософська повість.
2. «Нечуй-Левицький темі інтелігенції присвятив твори:
а) «Микола Джеря» і «Кайдашева сім'я»;
б) «Князь Єремія Вишневецький» і «Гетьман Іван Виговський»;
в) «Дві московки» і «Бурлачка»;
г) «Хмари» і «Над Чорним морем».
3. Родина Кайдашів жила:
а) У Западинцях. б) У Вільшаниці. в) У Семигорах. г) У Біївцях
4. Портретна характеристика: «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві
дрібні кучері иа голові, тонкий ніс, рум'яні губи...» стосується персонажа:
а) Карпа; в) Мелашки;
б) Лавріна; г) Потоцького.
5. «На словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне...» — сказано про героїню:
а) Мотрю; в) Кайдашиху;
б) Світайлиху; г) Гризельду.
6. В повісті «Кайдашева сім’я» розв’язкою є епізод, коли
а) Мелашка залишається в Києві;
в) всихає на городі стара груша;
б) помирає Омелько Кайдаш;
г) сваряться Мготря й Кайдашиха
7. Жанр твору Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні» - це...
а) соціально-побутовий роман; б) соціально-психологічний роман;
в) історично-соціальна повість; г) соціально-психологічна повість.
8. Чіпка дізнався про долю свого батька....
а) вад бабусі; б) від матері; в) від діда Уласа; г) від сусідських дітей.
9. Встановіть відповідність між характеристиками та іменами персонажів роману «Хіба ревуть воли, як
ясла повні?» Панаса Мирного.
1) Не судилось їй щастя. Змалку — сирітство. Дівкою і жінкою — найми. Ще не
народивши сина, стала заміжньою вдовою. Невилазні злидні зробили її жорстокою.
І все ж вона любить сина. Та її материнська любов невіддільна від честі.
Намагається не пустити сина на "слизьку дорогу". Не витримавши тяжких
випробувань, викриває злочин.
а) Галя
2) Малою зростала без батька і матері; все, що було, рознесли родичі. Поле забрав
дядько, а її визискував як дармову робітницю. Найнялась до чужих людей. Жили з
чоловіком мирно і люб'язно, доки не зустріла Чіпки. Серцем зрозуміла його високі
поривання. Покохала таємно Чіпку, переживала за нього. Втілює в собі народний
погляд на долю розбійника..
в) Мотря
3) Уособлення дівочої краси, подружньої вірності, чесності, моральної чистоти.
Продовжує лінію баби Оришки — є носієм доброти, людяності. У стосунках з нею
найповніше розкривається духовний світ Чіпки. Виросла в багатстві та розкошах.
Але награбоване добро душить її. Щиро вірить, що своєю любов'ю відверне Чіпку
від злодійства
б) Христя
10. Позитивний вплив на Чіпку («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») мали
а) дід Улас та баба Оришка; в) земське панство й Грицько;
б) Мотря й Галя; г) Максим Ґудзь і Явдоха.
11. Персонажами твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є:
а) Омелько та Маруся Кайдаші; в) Грицько й Чіпка;
б) Лаврін і Мелашка; г) Христя й Галя.
12 Установіть відповідність між елементом сюжету та подією в творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» 1 експозиція а) Чіпка знайомиться з Максимом Ґудзем
2 зав’язка б) у Чіпки відбирають землю
3 кульмінація в) розповідь про життя Чіпчиних батьків та про
його дитинство
4 розв’язка г) Чіпка скоює злочин
д) Чіпку судять і засилають до Сибіру
13. Як Кайдашиха прийняла другу невістку — Мелашку?
Середній та високий рівні
14. Через що наприкінці твору І Нечуя-Левицького найчастіше сварилися сім'ї Карпа й Лавріна Кайдашів?
15.Назвіть події, що лягли в основу роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
16. Галя перед одруженням поставила Чіпці умову…
17. Доповніть текст.
Тема твору "Хіба ревуть води, як ясла повні?" авторів... —.... За жанром — це.... Головний персонаж —
правдошукач, месник.... Доля його склалася трагічно:... .
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
«Творчість І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного» (тест)
ІІ ВАРІАНТ
Початковий та достатній рівні
1. Жанр твору «Кайдашева сім'я».
а) соціально-психологічна повість; б) соціально-побутова повість;
в) сатиричне оповідання; г) реалістично-гумористична повість.
2. Омелько Кайдаш був добрим:
а) стельмахом; б) бондарем; в) теслею; г) чоботарем.
3. В творі І.С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» експозицією є
а) розповідь про Марусю Кайдашиху;
б) сватання Карпа до Мотрі;
в) перша зустріч Лавріна й Мелашки;
г) опис села Семигори й діалог Карпа й Лавріна про сільських дівчат.
4. Портретна характеристика: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи, не була
схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька,
швидка й жвава, одягнена в зелене» стосується персонажа:
а) Карпа; в) Мелашки;
б) Лавріна; г) Кайдашихи.
5. «Сидів... в білій сорочці з широкими рукавами ...Широкі рукава закачались до ліктів, з-під рукавів було
видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве і бліде, наче лице в ченця. На сухому
високому лобі набігали густі дрібні зморшки», — сказано в повісті про
а) Карпа; в) Омелька Кайдаша
б) Лавріна; г) Чіпку Варениченка.
6. В повісті «Кайдашева сім’я вирушає з односельцями на прощу в Києво-Печерську лавру»
а)Мотря; в)Кайдашиха;
б) Карпо; г) Мелашка.
7. За жанром «Хіба ревуть воли, як ясла повні» — це...
а) соціально-побутовий роман; б) історично-соціальний роман;
в) соціально-психологічний роман; г) соціально-психологічна повість.
8. Чіпка остаточно став на шлях злочину...
а.) після вигнання його з земства;
в) після сварки з матір'ю;
6) після одруження з Галею.
г) після того, як у нього відібрали землю.9. Встановіть відповідність між характеристиками та іменами персонажів роману «Хіба ревуть воли, як
ясла повні?» Панаса Мирного.
1) Ріс рвучким і непостійним: до всього кидався із запалом, швидко
схоплювався до роботи та швидко й охолоджувався. Завжди вів перед у
парубоцькій компанії. Гордий, волелюбний. Солдатчина розбестила і
морально зіпсувала його. Це — тип гульвісн-«махмеда», який марно
розтратив свою здорову силу та небуденну енергію.
а) Чіпка;
2) Син зневаженої селянки-біднячки. Зростає у злиднях, в атмосфері
недоброзичливості. Вже в дитинстві проявляється впертий характер. Разом з
тим вразлива душа і допитливий розум боляче сприймають кожну кривду.
Горе і безнадію топить у чарці. Не знайшовши справедливості в житті, стає
на шлях помсти. Близький до шевченківських образів бунтівників і месників.
б)Грицько;
3) Круглий сирота. Зростав без материнської ласки і батьківської підтримки.
3 молодих років його не залишала думка будь-що вибитися зі злиднів, стати
хазяїном. Індивідуаліст. Байдужий до долі чужих людей. "Своя сорочка
ближча до тіла", — ось основа його моралі. Лукавить і фальшивить, щоб
"заробити" на душевній доброті товариша дитячих літ.
в) Максим.
10. «Польовою царівною» Панас Мирний називає героїню твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
а.) Мотрю;
в) Оришку
6) Галю.
г) Христю.
11. «Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах і селах. Одно тільки в нього неабияке
— дуже палкий погляд, бистрий як блискавка. Ним світилася якась незвичайна сміливість і духовна міць,
разом з якоюсь хижою тугою … » — так у творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» зображено:
а.) Максима Гудзя; в) Грицька Чупруненка;
6) Омелька Кайдаша; г) Чіпку Варениченка.
12. Роман братів Рудченків завершує розділ
а) «Так оце та правда?»
6) «Лихо не мовчить»
в) «Новий вік»
 г) «Товариство»
13. Кайдаш втратив повагу синів, .бо...
Середній та високий рівні
14. Мотря не любила Мелашки, тому що..
15. У романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» простежуються сюжетні лінії:........
16. Справжнє прізвище Панаса Мирного...
17. Доповніть текст.
Тема твору "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" авторів... — .... За жанром — це ... 

Комментариев нет:

Отправить комментарий