Контрольний блок ( ІІ курс українська мова)

Критерії оцінювання

Початковий
(Бали цього рівня одер­жують учні, які не дося­гають знач­ного успіху за жодним із визначе­них крите­ріїв)
1
Учень будує лише окремі, не пов'я­зані між собою речення; лексика ви­словлювання дуже бідна*.
15-16
і більше
9-10
2
Учень будує лише окремі фрагменти висловлювання; лексика і граматична будова мовлення бідна й одноманітна.
13-14
3
За обсягом робота складає менше по­ловини від норми; висловлювання не є завершеним текстом, хибує на непо­слідовність викладу, пропуск фрагмен­тів, важливих для розуміння думки; лексика і граматична будова збіднені.
11-12
Середній
(Балів цього рівня заслу­говують уч­ні, які буду­ють текст, що за кри­терієм обся­гу, повноти відтворення інформації і зв'язності значною мірою задо­вольняє норму, але за іншими критеріями результати істотно нижчі)
4
Усне чи письмове висловлювання за обсягом складає дещо більше поло­вини від норми і характеризується уже певною завершеністю, зв'язністю; про­те є недоліки за рядом показників (до семи), наприклад: характеризується не­повнотою і поверховістю в розкритті теми; порушенням послідовності ви­кладу; не розрізняється основна та другорядна інформація; добір слів не завжди вдалий (у разі переказу – не використано авторську лексику).
9-10


















7-8




5
За обсягом робота наближається до норми, у цілому є завершеною, тема значною мірою розкрита, але трапля­ються недоліки за низкою показників (до шести): роботі властива поверхо­вість висвітлення теми, основна дум­ка не проглядається, бракує єдності стилю та ін.
7-8
6
За обсягом висловлювання сягає нор­ми, його тема розкривається, виклад загалом зв'язний, але робота характе­ризується недоліками за кількома по­казниками (до п'яти): помітний її ре­продуктивний характер, відсутня са­мостійність суджень, їх аргументованість, добір слів не завжди вдалий тощо.
5-6
Достатній
(Балів цього рівня заслу­говують уч­ні, які досить вправно бу­дують текст за більшістю критеріїв, але за де­якими з них ще припус­каються недоліків)
7
Учень самостійно створює достатньо повний, зв'язний, з елементами само­стійних суджень текст (у разі перека­зу – з урахуванням виду переказу), вдало добираються лексичні засоби (у разі переказу – використовує ав­торські засоби виразності, образності мовлення), але в роботі є недоліки (до чотирьох), наприклад: відхилення від теми, порушення послідовності її ви­кладу; основна думка не аргументу­ється тощо.
4
5-6
8
Учень самостійно будує достатньо повне (у разі переказу – з урахуван­ням виду переказу), осмислене, само­стійно і в цілому вдало написане ви­словлювання, проте трапляються ще недоліки за певними показниками (до трьох).
3

9
Учень самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений текст (у разі переказу — з урахуванням виду переказу); розкриває тему, висловлює основну думку (у разі переказу — ав­торську позицію); вдало добирає лек­сичні засоби (у разі переказу – вико­ристовує авторські засоби виразності, образності мовлення); однак припус­кається окремих недоліків (за двома показниками): здебільшого це відсут­ність виразної особистісної позиції чи належної її аргументації тощо.
1 + 1
(негруба)


10
Учень самостійно будує послідовний, повний (у разі переказу – з ураху­ванням виду переказу) текст, урахо­вує комунікативне завдання, вислов­лює власну думку, певним чином ар­гументує різні погляди на проблему; (у разі переказу – зіставляє свою по­зицію з авторською), робота відзна­чається багатством словника, грама­тичною правильністю, додержанням стильової єдності і виразності тексту; але за одним із критеріїв допущено недолік.
1
3
Високий
(Балів цього рівня за­слуговують учні, які вправно за змістом і формою бу­дують текст; ви­словлюють і аргумен­тують свою думку; вмі­ють зістав­ляти різні погляди на той самий предмет, оцінювати аргументи на їх доказ, обирати один із них; окрім того, пристосову­ють висловлю­вання до особливостей певної мовленнєвої ситуації, комунікативного завдання)


11
Учень самостійно будує послідовний, повний (у разі переказу – з ураху­ванням виду переказу) текст, ураховує комунікативне завдання; висловлює власну думку, зіставляє її з думками своїх однокласників (у разі перека­зу – враховує авторську позицію), уміє пов'язати обговорюваний пред­мет із власним життєвим досвідом, добирає переконливі докази для обґрунтування тієї чи іншої позиції з огляду на необхідність розв'язувати певні життєві проблеми; робота в цілому відзначається багатством словника, точністю слововживання, стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю.
1 (негруба)
2
12
Учень самостійно створює яскраве, оригінальне за думкою висловлюван­ня відповідно до мовленнєвої ситуа­ції; аналізує різні погляди на той са­мий предмет, добирає переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції, усвідомлює можливості ви­користання тієї чи іншої інформації для розв'язання певних життєвих проблем; робота відзначається багат­ством слововживання, граматичною правильністю.





1






1. Літературна мова — це:
А народна мова, якою користуються на певній території;
Б мова, що є засобом письмового й усного спілкування нації;
В унормована мова суспільного спілкування, зафіксована в писемній та усній практиці;
Г мова художнього стилю мовлення.
2. До специфічних понять стилістики належать:
А звуковий лад, словниковий склад та фразеологія, граматична структура і норми літературної мови;
Б мовні прийоми й засоби;
В стилістичні засоби, стилістична норма, функціональний стиль;
Г синоніміка, емоційно-експресивне забарвлення, багатозначність.
3. Визначте речення, в якому не пишеться з усіма словами разом:
А На коні сидить козак, у свиті — не/свиті, і без шапки;
Б Не/знайомий рвучко козирнув, піднісши кулак і випростовуючи пальці біля самої скроні;
В Поки не/дуже холодно, сидітиму вдома;
Г Ти, може, серденько, того й не/знаєш, як гарно, любо як співаєш.
4. Визначте рядок, у якому допущено орфографічні помилки:
А День Перемоги, Золоті ворота, полуниця «Вікторія»;
Б свято Івана Купала, село Золота Балка, Національний банк України;
В Сузір’я Великий Віз, Декларація прав людини, газета «Літературна Україна»;
Г Великий Піст, День Народження, волинська область.
5. Визначте рядок, у якому є неправильно утворена форма прикметників вищого і найвищого ступенів порівняння:
А менш надійний, найдобріший, якнайдальший;
Б найбільш привітний, вужчий, найбільш відоміший;
В найстаріший, щонайдовший, якнайзручніший;
Г легший, дорожчий, гірший.
6. Позначте рядок, у якому всі прислівники записані правильно:
А по сусідськи, удвох, з гори, на диво;
Б віднині, нашвидку, без кінця, до вподоби;
В десь-інде, підчас, не даремно, с повна;
Г з роду-віку, на-щастя, на виворіт, здалека.
7. Укажіть рядок, у якому замість крапок скрізь потрібно вставити в:
А … Астрахані, помітила … очах, працювала … бухгалтерії;
Б одягнена … хвою, загублені … хвилях, розгубився … складній ситуації;
В моя подруга, ..читель початкових класів, … сім, десь … гаю;
Г … полі, ходити … валянках, побачила … оголошенні.
8. Укажіть ряди слів, у яких пишеться -нн- у всіх словах:
А безгомі..ий, неодмі..ий, безбереж..ий, бездога..ий;
Б бало..ий, парад..ий, бензи..ий, чека..ий;
В касет..ий, люмінісцент..ий, моното..ий, безіме..ий;
Г безці..ий, невпізна..ий, нездола..ий, незамі..ий;
Д незліче..ий, відмі..ий, карава..ий, магази..ий;
Е доверше..ий, витонче..ий, пі..ий, нарече..ий.
9. Визначте, у яких речення вжито повні нестягнені форми прикметників:
А Недобра сутінь впала на землю, повіяло холодом (М. Пригара).
Б Зеленеє жито, зелене. Хорошії гості у мене (Народна пісня).
В Тільки здорові жилаві руки з довгими пальцями та довгі вуса нагадували про давнього Миколу Джерю (І. Нечуй-Левицький).
Г Ружа червона, а й та блідне (Народна мудрість).
Д Пливе човен води повен (Т. Шевченко).
Е Якби мої струни німії та піснею стали без слова (Леся Українка).
10. Укажіть рядки, де допущено помилки в написанні частки не зі словами:
А незабаром, ще не прийняті закони, неголосно, недруг;
Б недолік, невиконавши, недобачати, нехтувати;
В не виконувати, не дотримуючись, не відповівши, несміливий;
Г незчутися, незліченний, зовсім не страшний, не знаючи;
Д неполиті грядки, нестямний, немовбито, лист не написаний;
Е досі не виконане, недолюблювати, не стямившись, недоведена тео-
рема.
11. Позначте рядки, у яких всі складні прикметники пишуться разом:
А сліпучо/білий, жовто/гарячий, ніжно/рожевий;
Б сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий;
В гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український;
Г південно/західний, фізико/математичний, всесвітньо/історичний;
Д східно/український, кисло/молочний, біло/сніжний;
Е первісно/общинний, вічно/юний, воле/любний.
12. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать.
1 чоловічий.
2 жіночий.
3 середній.
4 спільний.
А папороть, СБУ, дівчина, путь.
Б математик, вельможа, Сибір, тигр.
В токар, поетеса, плетиво, нікчема.
Г жіноцтво, листя, теля, дівча.
Д злюка, бідолаха, хитрюга, недоучка.
1. Ознаками культури мовлення є:
А правильність, точність, логічність, стабільність;
Б багатство, чистота, доречність, завершеність;
В точність, логічність, чистота, багатство;
Г різноманітність, доречність, наддіалектний характер.
2. Лексичні норми регулюють:
А правильне творення і вживання слів, їх форм;
Б правильну побудову словосполучень і речень;
В уживання слів у властивому їм значенні, правильне поєднання слів за змістом у словосполученні й реченні;
Г уживання мовних засобів відповідно до їх стилістичного значення.
3. Визначте речення, в якому не пишеться з усіма словами окремо:
А Думками він був зараз далеко від Харитона — біля Тосі, і ще далі — в не/визначених обрисах свого майбутнього.
Б Не/жаль за сном, не/час, не/можна спати.
В Шаблій борсається, не/мов у петлі, сіє по стерні не/вимолоченими колосками.
Г Заручилась вона з Яковом Поліщуком, а того не/гадано віддано у москалі.
4. Усі займенникові форми написано правильно в рядку:
А У декого, будь-до кого, бозна-що, ні з ким;
Б де-який, де з ким, на чийомусь, абиякий;
В аби-яка, якась, казна з ким, будь-що;
Г з будь-чим, будь з чим, ніякий, казна-чий.
5. Визначте рядок, у якому є неправильно утворена форма прикметників вищого і найвищого ступенів порівняння:
А більший, менший, кращий;
Б менш товстий, найзручніший, більш білявий;
В сміливіший, найохайніший, найяскравіший;
Г ближчий, більш білий, найменш теплий.
6. Укажіть рядок, у якому всі прислівники потрібно писати через дефіс:
А по/двоє, сяк/так, хоч/не/хоч;
Б будь/що/будь, до/вкола, по/іншому;
В казна/як, по/сусідськи, рік/у/рік;
Г по/латині, ледь/ледь, десь/інде.
7. Укажіть рядок, у якому замість крапок скрізь потрібно вставити у:
А сидимо … вагоні, була … Одесі, … садку;
Б … холодочку, взяла … нього, на траві … квітах;
В як … сні, … Антарктиді, … присмерку;
Г наш … читель, … лісі, … дарник.
8. Укажіть ряди слів, у яких пишеться -нн- у всіх словах:
А башта..ий, осі..ій, широче..ий, ви..ий;
Б вовняний, соколи..ий, букве..ий, бджоли..ий;
В страше..ий, лимо..ий, орли..ий, безтала..ий;
Г свяще..ий, невпи..ий, маши..ий, стара..ий;
Д невблага..ий, кі..ий, солов’ї..ий, благослове..ний;
Е сті..ий, скля..ий, да..ий, віко..ий.
9. Визначте, у яких речення вжито короткі форми прикметників:
А Скрипливе дерево довше росте.
Б Сивий віл випив води повен діл.
В Це була молода чорноброва дівчина.
Г Як ішли ми зелен лугом к зелен гаю…
Д Плохеньке порося і в Петрівку мерзне.
Е Зима чиста, ніби скупана.
10. Укажіть, у яких рядках всі слова пишуться з часткою не разом:
А не/скошена трава, не/полита досі розсада, не/бачена краса;
Б не/закінчена розмова, не/замкнені двері, не/продумана відповідь;
В не/доопрацьована стаття, не/куплені вчасно, відповідь не/продумана;
Г не/зрозуміла відповідь, не/закінчена нами суперечка, не/висвітлена проблема;
Д не/дописаний лист, не/помічений факт, не/вивчений вірш;
Е не/бачена ніколи картина, не/доведена теорема, не/доспані ночі.
11. Укажіть рядки прикметників, які пишуться через дефіс:
А (криваво)червоний, (південно)західний, (прісно)водний;
Б (світло)рожевий, (шести)гранний, (кам’яно)вугільний;
В (м’ясо)молочний, (гірко)солодкий, (англо)французький;
Г (синьо)зелений, (вічно)зелений, (машино)будівний;
Д (військово)морський, (військово)полонений, (суспільно)корисний;
Е (віце)президентський, (високий)превисокий, (воєнно)стратегічний.
12. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать:
1 чоловічий.
2 жіночий.
3 середній.
4 спільний.
А Тбілісі, дівчисько, кашне, око.
Б Карпати, листоноша, денді, колега.
В сирота, забіяка, роззява, задавака.
Г суддя, вужака, шимпанзе, собака.
Д Чилі, путь, Міссурі, бабище.

1.Українська мова. 11 клас. І семестр. Академічний рівень / Є. П. Голобородько, К. Ю. Голобородько, О. А. Павлик, Ю. Ю. Мельничук, І. А. Бондаренко. — Х. : Вид. група «Основа», 2012. — 86, [2] с. — (Серія «Мій конспект»).
2. Періодичні видання ВГ «Оснвоа» «Вивчаємо українську мову та літературу»

Комментариев нет:

Отправить комментарий