Критерії оцінювання
Початковий
(Бали цього рівня одержують учні, які не досягають значного успіху за жодним із визначених критеріїв)
|
1
|
Учень будує лише окремі, не пов'язані між собою речення; лексика висловлювання дуже бідна*.
|
15-16
і
більше
|
9-10
|
2
|
Учень будує лише окремі фрагменти висловлювання;
лексика і граматична будова мовлення бідна й одноманітна.
|
13-14
|
||
3
|
За обсягом робота складає менше половини від норми;
висловлювання не є завершеним текстом, хибує на непослідовність
викладу, пропуск фрагментів, важливих для розуміння думки; лексика і граматична будова збіднені.
|
11-12
|
||
Середній
(Балів цього рівня заслуговують учні, які будують
текст, що за критерієм обсягу, повноти відтворення інформації і зв'язності
значною мірою задовольняє норму, але за іншими критеріями результати істотно
нижчі)
|
4
|
Усне чи письмове висловлювання за обсягом складає
дещо більше половини від норми і характеризується уже певною завершеністю,
зв'язністю; проте є недоліки за рядом показників (до семи), наприклад: характеризується
неповнотою і поверховістю в розкритті теми; порушенням послідовності викладу;
не розрізняється основна та другорядна інформація; добір слів не завжди
вдалий (у разі переказу – не використано авторську лексику).
|
9-10
|
7-8
|
5
|
За обсягом робота наближається до норми, у цілому є
завершеною, тема значною мірою розкрита, але трапляються недоліки за низкою
показників (до шести): роботі властива поверховість висвітлення теми,
основна думка не проглядається, бракує єдності стилю та ін.
|
7-8
|
||
6
|
За обсягом висловлювання сягає норми, його тема
розкривається, виклад загалом зв'язний, але робота характеризується
недоліками за кількома показниками (до п'яти): помітний її репродуктивний
характер, відсутня самостійність суджень, їх аргументованість, добір слів не
завжди вдалий тощо.
|
5-6
|
||
Достатній
(Балів цього рівня заслуговують учні, які досить
вправно будують текст за більшістю критеріїв, але за деякими з них ще
припускаються недоліків)
|
7
|
Учень самостійно створює достатньо повний, зв'язний,
з елементами самостійних суджень текст (у разі переказу – з урахуванням
виду переказу), вдало добираються лексичні засоби (у разі переказу –
використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), але в роботі
є недоліки (до чотирьох), наприклад: відхилення від теми, порушення
послідовності її викладу; основна думка не аргументується тощо.
|
4
|
5-6
|
8
|
Учень самостійно будує достатньо повне (у разі
переказу – з урахуванням виду переказу), осмислене, самостійно і в цілому
вдало написане висловлювання, проте трапляються ще недоліки за певними
показниками (до трьох).
|
3
|
||
9
|
Учень самостійно будує послідовний, повний, логічно
викладений текст (у разі переказу — з урахуванням виду переказу); розкриває
тему, висловлює основну думку (у разі переказу — авторську позицію); вдало
добирає лексичні засоби (у разі переказу – використовує авторські засоби
виразності, образності мовлення); однак припускається окремих недоліків (за
двома показниками): здебільшого це відсутність виразної особистісної позиції
чи належної її аргументації тощо.
|
1 + 1
(негруба)
|
||
10
|
Учень самостійно
будує послідовний, повний
(у разі переказу – з урахуванням виду
переказу) текст, ураховує комунікативне завдання, висловлює власну думку, певним чином аргументує
різні погляди на проблему; (у разі
переказу – зіставляє свою позицію
з авторською), робота відзначається багатством словника, граматичною
правильністю, додержанням стильової
єдності і виразності тексту; але за
одним із критеріїв допущено недолік.
|
1
|
3
|
|
Високий
(Балів цього рівня заслуговують учні, які вправно за змістом і формою будують текст; висловлюють
і аргументують свою думку; вміють зіставляти різні погляди
на той самий предмет, оцінювати аргументи
на їх доказ, обирати один із них; окрім того, пристосовують висловлювання
до особливостей певної мовленнєвої ситуації, комунікативного завдання)
|
11
|
Учень самостійно
будує послідовний, повний (у разі переказу – з урахуванням виду
переказу) текст, ураховує комунікативне завдання; висловлює власну думку, зіставляє її з
думками своїх однокласників (у разі переказу – враховує авторську позицію), уміє пов'язати
обговорюваний предмет із власним життєвим досвідом, добирає переконливі
докази для обґрунтування тієї чи іншої позиції з огляду на необхідність
розв'язувати певні життєві проблеми; робота в цілому відзначається багатством
словника, точністю слововживання, стилістичною єдністю, граматичною
різноманітністю.
|
1 (негруба)
|
2
|
12
|
Учень самостійно створює яскраве, оригінальне за
думкою висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації; аналізує різні
погляди на той самий предмет, добирає переконливі аргументи на користь тієї
чи іншої позиції, усвідомлює можливості використання тієї чи іншої
інформації для розв'язання певних життєвих проблем; робота відзначається
багатством слововживання, граматичною правильністю.
|
–
|
1
|
А народна мова, якою користуються на певній території;
Б мова, що є засобом письмового й усного спілкування нації;
В унормована мова суспільного спілкування, зафіксована в
писемній та усній практиці;
Г мова художнього стилю мовлення.
2. До специфічних понять стилістики належать:
А звуковий лад, словниковий склад та фразеологія,
граматична структура і норми літературної мови;
Б мовні прийоми й засоби;
В стилістичні засоби, стилістична норма, функціональний
стиль;
Г синоніміка, емоційно-експресивне забарвлення,
багатозначність.
3. Визначте речення, в якому не пишеться з усіма словами разом:
А На коні сидить козак, у свиті — не/свиті, і без шапки;
Б Не/знайомий рвучко козирнув, піднісши кулак і
випростовуючи пальці біля самої скроні;
В Поки не/дуже холодно, сидітиму вдома;
Г Ти, може, серденько, того й не/знаєш, як гарно, любо як
співаєш.
4. Визначте рядок, у якому допущено орфографічні помилки:
А День Перемоги, Золоті ворота, полуниця «Вікторія»;
Б свято Івана Купала, село Золота Балка, Національний банк
України;
В Сузір’я Великий Віз, Декларація прав людини, газета
«Літературна Україна»;
Г Великий Піст, День Народження, волинська область.
5. Визначте рядок, у якому є неправильно утворена форма прикметників вищого і
найвищого ступенів порівняння:
А менш надійний, найдобріший, якнайдальший;
Б найбільш привітний, вужчий, найбільш відоміший;
В найстаріший, щонайдовший, якнайзручніший;
Г легший, дорожчий, гірший.
6. Позначте рядок, у якому всі прислівники записані правильно:
А по сусідськи, удвох, з гори, на диво;
Б віднині, нашвидку, без кінця, до вподоби;
В десь-інде, підчас, не даремно, с повна;
Г з роду-віку, на-щастя, на виворіт, здалека.
7. Укажіть рядок, у якому замість крапок скрізь потрібно вставити в:
А … Астрахані, помітила … очах, працювала … бухгалтерії;
Б одягнена … хвою, загублені … хвилях, розгубився …
складній ситуації;
В моя подруга, ..читель початкових класів, … сім, десь …
гаю;
Г … полі, ходити … валянках, побачила … оголошенні.
8. Укажіть ряди слів, у яких пишеться -нн- у всіх словах:
А безгомі..ий, неодмі..ий, безбереж..ий, бездога..ий;
Б бало..ий, парад..ий, бензи..ий, чека..ий;
В касет..ий, люмінісцент..ий, моното..ий, безіме..ий;
Г безці..ий, невпізна..ий, нездола..ий, незамі..ий;
Д незліче..ий, відмі..ий, карава..ий, магази..ий;
Е доверше..ий, витонче..ий, пі..ий, нарече..ий.
9. Визначте, у яких речення вжито повні нестягнені форми прикметників:
А Недобра сутінь впала на землю, повіяло холодом (М.
Пригара).
Б Зеленеє жито, зелене. Хорошії гості у мене (Народна
пісня).
В Тільки здорові жилаві руки з довгими пальцями та довгі
вуса нагадували про давнього Миколу Джерю (І. Нечуй-Левицький).
Г Ружа червона, а й та блідне (Народна мудрість).
Д Пливе човен води повен (Т. Шевченко).
Е Якби мої струни німії та піснею стали без слова (Леся
Українка).
10. Укажіть рядки, де допущено помилки в написанні частки не зі словами:
А незабаром, ще не прийняті закони, неголосно, недруг;
Б недолік, невиконавши, недобачати, нехтувати;
В не виконувати, не дотримуючись, не відповівши,
несміливий;
Г незчутися, незліченний, зовсім не страшний, не знаючи;
Д неполиті грядки, нестямний, немовбито, лист не написаний;
Е досі не виконане, недолюблювати, не стямившись,
недоведена тео-
рема.
11. Позначте рядки, у яких всі складні прикметники пишуться разом:
А сліпучо/білий, жовто/гарячий, ніжно/рожевий;
Б сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий;
В гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український;
Г південно/західний, фізико/математичний,
всесвітньо/історичний;
Д східно/український, кисло/молочний, біло/сніжний;
Е первісно/общинний, вічно/юний, воле/любний.
12. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать.
1 чоловічий.
2 жіночий.
3 середній.
4 спільний.
А папороть, СБУ, дівчина, путь.
Б математик, вельможа, Сибір, тигр.
В токар, поетеса, плетиво, нікчема.
Г жіноцтво, листя, теля, дівча.
Д злюка, бідолаха, хитрюга, недоучка.
Завдання 1–12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний
варіант. Потрібно вибрати один правильний варіант відповіді.
А правильність, точність, логічність, стабільність;
Б багатство, чистота, доречність, завершеність;
В точність, логічність, чистота, багатство;
Г різноманітність, доречність, наддіалектний характер.
2. Лексичні норми регулюють:
А правильне творення і вживання слів, їх форм;
Б правильну побудову словосполучень і речень;
В уживання слів у властивому їм значенні, правильне
поєднання слів за змістом у словосполученні й реченні;
Г уживання мовних засобів відповідно до їх стилістичного
значення.
3. Визначте речення, в якому не пишеться з усіма словами окремо:
А Думками він був зараз далеко від Харитона — біля Тосі, і
ще далі — в не/визначених обрисах свого майбутнього.
Б Не/жаль за сном, не/час, не/можна спати.
В Шаблій борсається, не/мов у петлі, сіє по стерні
не/вимолоченими колосками.
Г Заручилась вона з Яковом Поліщуком, а того не/гадано
віддано у москалі.
4. Усі займенникові форми написано правильно в рядку:
А У декого, будь-до кого, бозна-що, ні з ким;
Б де-який, де з ким, на чийомусь, абиякий;
В аби-яка, якась, казна з ким, будь-що;
Г з будь-чим, будь з чим, ніякий, казна-чий.
5. Визначте рядок, у якому є неправильно утворена форма прикметників вищого і
найвищого ступенів порівняння:
А більший, менший, кращий;
Б менш товстий, найзручніший, більш білявий;
В сміливіший, найохайніший, найяскравіший;
Г ближчий, більш білий, найменш теплий.
6. Укажіть рядок, у якому всі прислівники потрібно писати через дефіс:
А по/двоє, сяк/так, хоч/не/хоч;
Б будь/що/будь, до/вкола, по/іншому;
В казна/як, по/сусідськи, рік/у/рік;
Г по/латині, ледь/ледь, десь/інде.
7. Укажіть рядок, у якому замість крапок скрізь потрібно вставити у:
А сидимо … вагоні, була … Одесі, … садку;
Б … холодочку, взяла … нього, на траві … квітах;
В як … сні, … Антарктиді, … присмерку;
Г наш … читель, … лісі, … дарник.
8. Укажіть ряди слів, у яких пишеться -нн- у всіх словах:
А башта..ий, осі..ій, широче..ий, ви..ий;
Б вовняний, соколи..ий, букве..ий, бджоли..ий;
В страше..ий, лимо..ий, орли..ий, безтала..ий;
Г свяще..ий, невпи..ий, маши..ий, стара..ий;
Д невблага..ий, кі..ий, солов’ї..ий, благослове..ний;
Е сті..ий, скля..ий, да..ий, віко..ий.
9. Визначте, у яких речення вжито короткі форми прикметників:
А Скрипливе дерево довше росте.
Б Сивий віл випив води повен діл.
В Це була молода чорноброва дівчина.
Г Як ішли ми зелен лугом к зелен гаю…
Д Плохеньке порося і в Петрівку мерзне.
Е Зима чиста, ніби скупана.
10. Укажіть, у яких рядках всі слова пишуться з часткою не разом:
А не/скошена трава, не/полита досі розсада, не/бачена
краса;
Б не/закінчена розмова, не/замкнені двері, не/продумана
відповідь;
В не/доопрацьована стаття, не/куплені вчасно, відповідь
не/продумана;
Г не/зрозуміла відповідь, не/закінчена нами суперечка,
не/висвітлена проблема;
Д не/дописаний лист, не/помічений факт, не/вивчений вірш;
Е не/бачена ніколи картина, не/доведена теорема, не/доспані
ночі.
11. Укажіть рядки прикметників, які пишуться через дефіс:
А (криваво)червоний, (південно)західний, (прісно)водний;
Б (світло)рожевий, (шести)гранний, (кам’яно)вугільний;
В (м’ясо)молочний, (гірко)солодкий, (англо)французький;
Г (синьо)зелений, (вічно)зелений, (машино)будівний;
Д (військово)морський, (військово)полонений,
(суспільно)корисний;
Е (віце)президентський, (високий)превисокий,
(воєнно)стратегічний.
12. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать:
1 чоловічий.
2 жіночий.
3 середній.
4 спільний.
А Тбілісі, дівчисько, кашне, око.
Б Карпати, листоноша, денді, колега.
В сирота, забіяка, роззява, задавака.
Г суддя, вужака, шимпанзе, собака.
Д Чилі, путь, Міссурі, бабище.
Записати текст із художньої літератури на 50–60 слів. Підкреслити у ньому
всі орфограми. Виконати повний орфографічний аналіз 10 слів.
1.Українська
мова. 11 клас. І семестр.
Академічний рівень / Є. П. Голобородько, К. Ю. Голобородько, О. А. Павлик, Ю.
Ю. Мельничук, І. А. Бондаренко. — Х. : Вид. група «Основа», 2012. — 86, [2] с.
— (Серія «Мій конспект»).
2. Періодичні
видання ВГ «Оснвоа» «Вивчаємо українську мову та літературу»
Комментариев нет:
Отправить комментарий